torsdag 12. januar 2012

Vinteren!


Godt nyttår!

Denne vinteren er ikke det helt store gitt.
Snøen kommer og går, og vi har vel det som kan kalles en typisk trøndelagsvinter. Nå er det vel denne type vær over store deler av landet vårt så jeg skal ikke klage.

I fjor tok jeg det samme bilde på samme dato, og slik så det ut da:



Været får vi ikke gjort noe med så det er bare å ta det vi får.

Jeg slutter aldri å fascineres over brøytemannskapene rundt om i landet vårt.
Det er mye rart for å si det sånn. Nå mener jeg ikke å tråkke noen på tærne, men det er ganske finurlige greier å observere dem.
Vi har skikkelig grisevær om dagen og her er et eksempel fra dagen i dag: Først kjørte strøbilen nede på veien her, for det er glatt og slapsete. En halvtime etterpå kom brøytebilen!!!! DA var det mye mening i at strøbilen kjørte først da gitt. Og nei, de strør med sand her så det var ikke salt for å løse opp i isen på veien.
Nå venter jeg bare på at strøbilen skal komme en tur igjen, for den kommer garantert snart!
Hjelpe meg sier jeg bare.

1 kommentar:

Wenche sa...

Ikke alltid lett når etatene ikke jobber sammen. Får håpe strøbilen kommer tilbake! :-)

Fint vintervær i Oslo i dag, sol fra klar og blå himmel.

Ha en riktig god dag videre.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin