tirsdag 7. juli 2009

Tour de France



Nå er de igang igjen, og har allerede syklet maaaange mil. Ikke for å undervurdere andre idrettsutøvere, men disse syklistene må da være de som er best trent?

De sykler jo milevis hver dag, og denne touren varer i tre uker med maks to innlagte fridager. Jeg legger meg flat for den styrken de utviser på sin ferd gjennom det vakre franske landskapet.
Og så lurer jeg jo selvfølgelig på om det blir noen seier til de norske gutta i år også.. Heier spesielt på Thor Hushovd, men også Kurt Asle Arvesen gjør en formidabel innsats.
Jeg må innrømme at jeg ikke sitter og følger dem i timesvis på skjermen, og siden jeg ennå ikke har tatt ferie så er det også umulig. Men når slutten nærmer seg må jeg få den med meg og det er stor spenning hver dag. Klarer Thor det i dag???
Men en ting undrer jeg meg over: får de ikke sinnsykt vondt i baken? Når jeg er ute og sykler så blir jeg jo helt nummen i bakenden, og jeg sitter på sykkelen i omtrent en time.... De sitter i både 5 og 6 timer sammenhengende.. Oh my god, det må være vondt... Stakkars rumper.. Bruker de susp for å skjerme sine edle deler mon tro??














1 kommentar:

Petunia sa...

Jeg bare digger Tour de France! Ser på det hver ettermddag hvis det passer. Må ha med innspurten!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin