lørdag 8. september 2012

Den siste blomstringskrampa!




I trøndelag har vi noen ekstremt våte dager tiden, men i går var det tørt et par timers tid og jeg gjorde noe småpjusk utendørs. I blomsterbedet blomstrer det litt sånn i sensommerkrampe, men det er jammen vakkert. Mandarinrosen har utrolig flotte farger, og roser er takknemlige på den måten at når de først begynner å blomstre så blomstrer de lenge.

Den andre blomsten en hosta minuteman, en grønn staude som plutselig kommer med noen lange strater med disse blomstene på. Fin? Jeg synes det.
 
 
 
Til slutt måtte jeg forevige det eneste eplet som blir i år. Vi kjøpte to epletrær i fjor og da kom det masse  noen epler. Det var ca. 7 på dette treet også i år, men stormen tidligere i uka tok de med seg. Så får vi håpe dette får henge en liten stund til så det blir godt og modent.
Jeg gleder meg til å spise det!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin